Veelgestelde vragen
27 mei 2020 | Laatste update: 27 mei 2020
Wat is de ‘Bewaar je ticket, geniet later’-actie?
Live At Amsterdamse Bos heeft zich samen met andere organistoren aangesloten bij het initiatief ‘Bewaar je ticket, geniet later’. De maatregelen die zijn genomen naar aanleiding van de coronacrisis zorgen voor een enorm zware klap voor de cultuursector. Met ‘Bewaar je ticket, geniet later’ hoopt de sector dat kaartkopers hun evenement of concert alsnog op een later moment bezoeken. Dit helpt de financiële impact die is ontstaan enigszins op te vangen, waardoor podia en evenementen behouden kunnen worden. Gekochte tickets blijven automatisch geldig voor de nieuwe datum – je hoeft daarvoor dus gene actie te ondernemen. De regeling is opgesteld door de gehele cultuursector samen, volgt de regels van de Autoriteit Consument & Markt (ACM) en wordt onder andere gesteund door minister Van Engelshoven van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.
Ik kan niet op de nieuwe datum van het concert, wat gebeurt er nu met mijn ticket?
De ‘Bewaar je ticket, geniet later’-actie voorziet in een voucherregeling die wij als Live At Amsterdamse Bos ook aanbieden. De voucher zal de waarde hebben van jouw aangeschafte ticket(s) (incl. service- en orderkosten en eventuele verzendkosten) en kan ingezet worden voor concerten georganiseerd door Live At Amsterdamse Bos. Ook is het mogelijk de voucher eventueel te besteden aan concerten van medeorganisator Friendly Fire. Wil je geen gebruik maken van de voucher, dan blijft de mogelijkheid bestaan om je geld terug te vragen. Wil je alvast meer weten over deze regeling, kijk dan op www.bewaarjeticket.nl. Bij de Autoriteit Consument & Markt (ACM) vind je meer informatie over je consumentenrechten in verband met deze regeling
Indien je een ticket hebt voor één van de Live At Amsterdamse Bos-concerten, ontvang je een mail van onze ticketpartner Eventim met alle detailinformatie.
Ik heb een ticket gekocht via een ander platform dan Eventim, fanSALE of Seated. Is mijn ticket geldig voor de nieuwe datum van het concert?
In principe blijven tickets die tweedehands, via TicketSwap bijvoorbeeld, zijn aangeschaft geldig voor de nieuwe data van de concerten, echter kunnen wij de geldigheid van deze tickets nooit garanderen. Deze tickets kunnen ook niet omgeruild worden voor een voucher of worden geretourneerd. Het enige doorverkoopplatform waarbij we wel 100% zekerheid kunnen garanderen, is fanSALE. Heb je een ticket gekocht via Seated? Dan ontvang je zo spoedig mogelijk meer informatie over de ticketmogelijkheden.
Ik heb een hotel/vlucht/reis geboekt om naar het concert waarvoor ik tickets heb te reizen. Worden deze kosten ook vergoed?
Zoals je kunt lezen in onze Algemene Voorwaarden, kunnen wij als organisatie deze kosten (die vallen onder gevolgschade) in het geval van een overmachtssituatie niet voor je vergoeden. We raden je aan om je reis/verblijf om te boeken via je vliegmaatschappij/hotelketen of een claim in te dienen bij je doorlopende reisverzekering.
Hoe werkt de Concert Voucher precies?
De Concert Voucher is een tegoedbon ter waarde van de ticketprijs inclusief de service- en orderkosten, plus eventuele verzendkosten. Deze voucher kun je uitgeven aan een ander concert van Live At Amsterdamse Bos. Klik hier voor het overzicht van concerten waaruit je kunt kiezen. Je kunt de voucher eventueel ook besteden aan een geselecteerd aanbod concerten van medeorganisator Friendly Fire. Klik hier voor hun aanbod. De voucher is tot uiterlijk 24 maanden na de oude datum van het concert geldig. Hierdoor kun je als bezoeker alsnog genieten van een vervangend concert, terwijl het ons enorm helpt om de Live At Amsterdamse Bos-concerten in de toekomst te kunnen blijven organiseren. Wil je gebruik maken van de voucher? Als je een ticket hebt voor één van de Live At Amsterdamse Bos, ontvang je een mail van onze ticketpartner Eventim met alle informatie omtrent het behouden van je ticket, het laten omzetten in een voucher of het terugvragen van je geld.
Tot wanneer blijft het tegoed op de Concert Voucher geldig?
Het tegoed op de Concert Voucher blijft tot uiterlijk 24 maanden na de oorspronkelijke datum van het concert geldig. Heb je na 24 maanden het tegoed niet opgebruikt? Dan wordt het resterende tegoed alsnog teruggestort.
Kan ik ook mijn geld terugkrijgen, in plaats van een voucher te ontvangen?
Dat kan, als consument heb je het recht om je geld terug te krijgen. Deze landelijke voucherregeling is alleen niet voor niets opgezet: hiermee help je de klap van de coronacrisis in de culturele sector op te vangen. Hierdoor kan er weer volop worden gewerkt aan nieuwe, mooie concerten in de toekomst. We willen je vragen dit in overweging te nemen. Mocht je toch terugbetaald willen worden, dan kan dat ook. Als je een ticket hebt een van onze verplaatste concerten, ontvang je een mail van onze ticketpartner Eventim met alle informatie omtrent het behouden van je ticket, het laten omzetten in een voucher of het terugvragen van je geld. De terugbetaling gebeurt uiterlijk 1 maand na de nieuwe datum van het concert.
Ik heb ook de tickets van mijn vrienden gekocht. Kan ik bijvoorbeeld ook een deel van dat bedrag als geld en een deel als tegoed op een Concert Voucher krijgen?
Nee, de voucherregeling en restitutie is alleen mogelijk per volledige order. Per volledige order ontvang je dus óf het aankoopbedrag als Concert Voucher óf het volledige bedrag wordt als geld teruggestort. Degene die de kaartjes gekocht heeft, krijgt het aankoopbedrag van de tickets als voucher of restitutie. Het beste is dus om dit onderling met je vriendengroep af te stemmen.
Waarom krijg ik niet standaard mijn geld terug?
De overheidsmaatregelen die zijn genomen naar aanleiding van de coronacrisis zorgen voor een enorm zware klap voor de cultuursector. Met het ‘Bewaar je ticket, geniet later’-initiatief hoopt de sector de financiële impact die is ontstaan enigszins op te vangen, waardoor podia en concerten als de onze behouden kunnen worden. Door je ticket te houden of voor een voucher te kiezen steun je ons, zodat in de toekomst nog steeds vele mooie concerten kunnen worden georganiseerd.
Tot wanneer kan ik een terugbetaling in de vorm van Concert Voucher of geld aanvragen?
Als je een ticket hebt voor een van onze concerten, krijg je een mail van onze ticketpartner Eventim met instructies. Totdat je deze mail ontvangt, gaan er nog geen termijnen lopen. Wacht deze mail af, totdat je deze krijgt hoef je zelf geen actie te ondernemen.
Kan ik mijn geld ook eerder terugkrijgen dan 1 maand na de nieuwe datum van mijn concert/evenement?
Nee, het is niet mogelijk het bedrag dat betaald is voor de tickets eerder terug te krijgen dan de hierboven aangegeven termijnen. Wij vragen je begrip voor deze uitzonderlijke situatie.